Małopolska Noc Naukowców 2017 – podsumowanie

Małopolska Noc Naukowców 2017

Piątą edycję Małopolskiej Nocy Naukowców w Life Science Park możemy uznać za zakończoną.

Jak na jubileusz przystało, oferta Nocy była ciekawa i cieszyła się dużą popularnością wśród odwiedzających, których było ok 500 osób w ciągu kilku wieczornych godzin.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Jak co roku najwięcej małych naukowców odwiedziło nasze Naukowe Przedszkole. Dzieci miały okazję poznać działanie żywiołów. W dziale Woda dowiedziały się czym jest napięcie powierzchniowe i czy woda jest ciężka. W dziale Powietrze zobaczyły przebity balonik, z którego nie uchodziło powietrze oraz brały udział w wyścigach powietrznych samochodzików.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Największą popularnością cieszył się dział Ognia, w którym dzieci poznały budowę ziemi na podstawie gotowanego jajka, samodzielnie budowały swoje wulkany, a na koniec uczestniczyły w spektakularnym wybuchu wulkanu.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Rodzice oczekujący na swoje pociechy mogli oglądnąć wystawę zdjęć spod mikroskopu elektronowego, na którym zobaczyli m.in. jak wygląda zdrowy włos i jak mocno zostaje on zniszczony przez farbowanie.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Czym jest laktoza i jak zbadać jej zawartość w pokarmie można się było dowiedzieć dzięki specjalnemu urządzeniu, jakim jest spektrometr podczerwieni.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Dla spragnionych złota mieliśmy stanowisko z pogranicza nauki i alchemii. Można było na nim zaobserwować jak zwykły przedmiot zamienia się w złocony, a złocony z powrotem staje się srebrny poprzez rodowanie. Wszystko to działo się w oparciu o podstawowe zasady galwanizacji.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Każdego naukowca najbardziej fascynuje możliwość wejścia do laboratorium i samodzielnego przeprowadzenia doświadczeń. Taką możliwość mieli młodzi ludzie, którzy wzięli udział w warsztatach Do-It-Yoursef w ramach Garażu LifeScience. Izolowali tam DNA z zielonego groszku, badali zawartość witaminy C w napojach i sprawdzali pH produktów.

Małopolska Noc Naukowców 2017

Oczywiście na Nocy Naukowców nie mogło zabraknąć tradycyjnej już wycieczki przez laboratoria nowoczesnego Life Science Park.

Tegoroczna Noc mogła się odbyć dzięki pomocy naszych sponsorów, którym bardzo dziękujemy. W tym roku sponsorami Małopolskiej Nocy Naukowców w Life Science Park byli