Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego
Celem działania jest budowanie kompetencji w zakresie komunikacji, innowacyjności i przedsiębiorczości osób z Małopolski (studentów, startuperów, przedsiębiorców, naukowców i lekarzy), rozpoczynających lub rozwijających działalność gospodarczą związaną z tematem „Aktywne zdrowe życie i starzenie”. Nawet najlepsze pomysły nie staną się innowacjami bez systematycznego procesu, w którym kluczową rolę odgrywa efektywna komunikacja, w tym zdolność przedstawienia pomysłu z perspektywy potencjalnych korzyści, docelowego rynku, ścieżki wdrożenia i rozwoju, a następnie skalowania. Potencjalni partnerzy, w tym w szczególności inwestorzy, oczekują konkretnej, sformatowanej i jasno przedstawionej informacji, na podstawie której mogą podejmować decyzje.
Projekt zakłada zorganizowanie w Krakowie trzech otwartych sesji matchmakingowych, w których uczestnicy będą mogli zaprezentować koncepcje innowacyjnych technologii, produktów i usług adresowanych do segmentu 65+, aby uzyskać informację zwrotną od specjalistów biznesu oraz od innych uczestników spotkania. Celem będzie zidentyfikowanie i wsparcie innowacji (technologii) przyjaznych starzeniu się.
Promocja będzie prowadzona zarówno w Krakowie, jak i poza nim, w celu przyciągnięcia osób również z subregionów (np. w temacie AHA- Aktywne Zdrowe Życie czy Innowacyjny Szpital). Działanie jest komplementarne m.in. z programem AHA Innovations Accelerator, realizowanym we współpracy z EIT Health, którego celem jest opracowanie Mapy Innowacji i Technologii AHA.