Jak się robi StartUp, Opłatek i Wino – świąteczne spotkanie Klastra

StartUp Opłatek i Wino

Ostatnie w 2018 roku, otwarte spotkanie Klastra w cyklu StartUp Scena, poświęcone będzie podsumowaniu tematów, których wspólnym mianownikiem były problemy, na jakie trafiają nowe przedsięwzięcia biznesowe oparte na innowacyjnych pomysłach.

W 2018 r. mieliśmy okazję spotkać się z ekspertami, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i przedstawili pomysły na rozwiązania niektórych problemów i potrzeb:

  1. zbyt mało dobrych przykładów – potrzeba uczenia się od ludzi sukcesu, przedstawicieli firm, które osiągnęły sukces na miarę światową;
  2. słaby kontakt z funduszami – potrzeba nawiązywania bezpośrednich relacji z inwestorami: „aniołami biznesu”, Seed Funds oraz VC, którzy znają branżę, rynek, bariery i możliwości, ponieważ już tą drogę przeszli;
  3. małe umiejętności i doświadczenie w promowaniu idei startupów – potrzeba rozwijania kompetencji w zakresie prezentowania idei biznesu;
  4. zbyt późne rozpoczynanie działalności biznesowej – potrzeba wczesnego przygotowywania się do uruchomienia biznesu na długo przed faktycznym działaniem;
  5. brak umiejętności marketingowych, w tym w szczególności umiejętności sprzedaży – potrzeba rozwijania świadomości i kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży;
  6. brak zasobów na start – potrzeba rozwijania kontaktów i zdolności pozyskiwania zasobów do rozwoju pomysłu czy biznesu;
  7. zbyt duża ilość pomysłów oderwanych od realiów rynkowych – potrzeba weryfikowania pomysłów w odniesieniu do realnych potrzeb potencjalnych użytkowników.

Uczestniczyliśmy też w maratonie projektowania rozwiązań adresujących potrzeby osób starszych – pierwszym AHAthonie – którego rezultaty można przejrzeć na stronie Klastra. To był żywy przykład działania odnoszącego się do potrzeby nr 7 – weryfikowania pomysłów z ich odbiorcami.

Networking

Mamy świadomość, że tylko w niewielkim stopniu spotkania StartUp Sceny zaspokoiły potrzeby startupów, wiemy też, że sukces nie zależy od pojedynczego wydarzenia, ale opiera się na ciągłej pracy i systematycznym uczeniu się poprzez działanie. Dlatego ważne jest, aby podsumować, co już wiemy i zdecydować, jak chcemy rozwijać naszą działalność dalej.

W spotkaniach networkingowych najważniejsze jest jednak to, z iloma osobami udało się znaleźć wspólny język, temat czy wspólną wizję. Dlatego podsumowanie rocznego programu jest tylko pretekstem i tłem dla rozmów. Poza tym idą Święta, więc warto wykorzystać już tę atmosferę i nastrój dla odnowienia starych i zawarcia nowych znajomości.

Zapraszamy na miły, niezobowiązujący wieczór, z małym, ale wyśmienitym poczęstunkiem, w doskonałym towarzystwie i perspektywą na nowe doświadczenia i korzystne kontakty.

Co na spotkaniu?

Celowo unikamy słowa Program, aby zasygnalizować nieformalny charakter wydarzenia. Niemniej jest plan, co chcielibyśmy zaproponować:

  • Jak się robi StartUp czyli podsumowanie spotkań StartUp Scena
  • AHA Living Lab czyli jaki jest efekt pierwszego AHAthonu w Krakowie – okazja do nawiązania współpracy z pomysłodawcami
  • Giełda Współpracy czyli szybkie anonse uczestników (wiem – oferuję – potrzebuję)
  • Nieograniczony, Niczym Nieskrępowany Networking
  • Bufet

O szczegółach będziemy systematycznie informować.


Kiedy?

19.12.2018, godz. 17:00-19:00

Gdzie?

Nordic House, ul. Świętej Anny 5 | Kraków

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Zapisz się


Spotkanie organizowane jest przy finansowym wsparciu Województwa Małopolskiego i Urzędu Miasta Krakowa.

Województwo MałopolskieUrząd Miasta Krakowa