Internacjonalizacja w praktyce i ze wsparciem

478

Temat promocji na arenie międzynarodowej jest obecny w Klastrze od 2017 r., kiedy to po raz pierwszy wzięliśmy udział w International Bio Convention w Bostonie, USA. Prezentowaliśmy wówczas na skromnym stoisku ofertę powstającego Parku Lifescience (JCI) oraz ofertę Małopolski, jako miejsca „where (life) science meets business”.    

Od tamtego czasu, uparcie staraliśmy się stymulować naszych przedsiębiorców do wyjazdów na tego typu imprezy, organizując polskie pawilony na Bio Convention w Waszyngtonie, San Diego, Atlancie i Chicago. Obserwowaliśmy, jak zmienia się sposób robienia biznesu i uczyliśmy się, jak budować i prezentować ofertę. Pomagał nam wówczas prof. Tomasz Mroczkowski z American University w Waszyngtonie, który wykłada tam m.in. International Business and Management in Emerging Markets.  Gorąco namawiał on firmy do udziału w imprezach partneringowych na długo przed tym, zanim będą mieli gotowe, nadające się do sprzedaży produkty. Przemawiają za takim podejściem dwa argumenty:

(a) trzeba poznać rynek i dać się poznać na rynku, już jako potencjalny partner – trzeba się nauczyć wielu rzeczy i zwyczajnie być tam, gdzie toczy się mecz;
(b) warto jak najwcześniej testować swoje, dopiero rozwijane rozwiązanie i uzyskiwać jak najwięcej informacji zwrotnej, co do kierunków i opcji rozwoju oraz potrzeb potencjalnych klientów.

Oczywiście zawsze pamiętając o zachowaniu w tajemnicy istoty, na której oparta jest własność intelektualna.  Wychodzenie na zewnątrz bez doświadczenia i wtedy, gdy produkt jest gotowy, jest obarczone ryzykiem.       

Dlaczego warto wychodzić z ofertą na rynki międzynarodowe? Kto to robi i z jakimi rezultatami? Jakie mamy doświadczenia z tego rodzaju imprez i jak się do nich dobrze przygotować?

O tym powiemy sobie na najbliższym spotkaniu śniadaniowym również w kontekście międzynarodowych projektów Klastra, z których już teraz, pomimo pandemii można skorzystać.

Czekamy 17 czerwca, o godzinie 9:00, przed komputerem. Przygotuj kawę i rogalik.

Temat: Internacjonalizacja w praktyce i ze wsparciem
Data: Czwartek, 17 czerwca 2021, godz. 9:00 – 10:00
Miejsce: Online – wejście via link

Do zobaczenia!

Poprzedni artykułAstraZeneca otwiera biuro w Krakowie. Firma będzie ściśle współpracować z Sano
Następny artykułV4+France Business Meeting: Wyzwania i kierunki działań w farmacji i biotechnologii