
Czy w branży modowej i kosmetycznej jest jeszcze miejsce na innowacje? Z pewnością tak! Przykładem jest jeden z Partnerow Klastra, firma Maskup, której produkty zostały docenione m.in. w konkursach „Kopalnia Start-up’ów‟ (pierwsza nagroda) oraz „Innowator Śląska‟ (również pierwsza nagroda).
Firma Maskup jako swój cel stawia eliminację odpadów tekstylnych w Europie o 20% do roku 2030. Sposobem na to jest innowacyjny produkt, stworzony po to aby zapobiec śladom po kosmetykach, które powstają podczas przymierzania ubrań w sklepach.
Według badań szacuje się, że aż 20% niesprzedanej odzieży to ubrania pobrudzone makijażem. Co dzieje się z brudnymi ubraniami? Najczęściej trafiają na śmietniska.
Rozwiązaniem problemu są osłonki higieniczne maskup, dostępne w przymierzalniach. Zdecydowanie poprawiają komfort klienta, zwłaszcza w dobie COVID-19, oraz przyczyniają się do zmniejszenia ilości nienadających się do sprzedaży towarów (odpadów tekstylnych) i tym samym generują szereg oszczędności dla sprzedawców odzieży.
Maskup to transparentna, oddychająca osłona na twarz i głowę wykonana z flizeliny kosmetycznej. Umożliwia ona higieniczne przymierzanie ubrań bez kontaktu twarzy z tkaniną odzieży. Dzięki temu klient przymierzający ubranie w sklepie nie musi obawiać się o bezpośredni kontakt z wirusami, bakteriami oraz innymi zanieczyszczeniami pozostawionymi przez osoby wcześniej przymierzające ubrania.
Głównymi klientami Maskup są: sklepy odzieżowe, projektanci mody, salony sukien ślubnych, modelki, styliści, ale również sklepy kosmetyczne, apteki, makijażystki, fryzjerzy, SPA oraz inni przedstawiciele sektora beauty.
Materiały do powyższego artykułu zostały dostarczone przez Maskup
