Polska Strefa Inwestycji, IP Box, Ulga B+R
Polska Strefa Inwestycji, IP Box, Ulga B+R – to instrumenty podatkowe, dzięki którym zyskać mogą firmy inwestujące w swój rozwój, innowacje czy prace B+R. Warto sprawdzić, z jakich instrumentów podatkowych może skorzystać przedsiębiorstwo, ponieważ ich wdrożenie niesie za sobą realne korzyści finansowe.
Zapraszamy na spotkanie z ekspertami firmy doradczej CRIDO, którzy przedstawią specyfikę każdego z instrumentów podatkowych, podzielą się wiedzą na temat rozliczenia zachęt podatkowych i odpowiedzą na Państwa pytania.
Do kogo adresowane jest spotkanie? Zapraszamy Właścicieli firm oraz Przedstawicieli kadry zarządzającej.
Zapisy przyjmowane są za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego
Agenda szkolenia | 24 września | 10:00
Część 1/ Polska Strefa Inwestycji, Piotr Folwarczny, starszy menedżer w CRIDO (90 minut)
Decyzje o wsparciu – czy faktycznie cała Polska jest Specjalną Strefą Ekonomiczną?
- Dla kogo dostępna jest pomoc?
- Definicja nowej inwestycji
- Efekt zachęty, obostrzenia przy przeniesieniu działalności
- Sektory oraz lokalizacje z ograniczonym wsparciem
- Możliwe do uzyskania korzyści
- Koszty kwalifikowane
- Zasady kalkulacji limitu zwolnienia podatkoweg
- Warunki „wejścia”
- Kryteria wartościowe
- Kryteria jakościowe dla poszczególnych sektorów (usługowy; produkcyjny)
- Ułatwienia: Lokalizacje, branże oraz kategorie przedsiębiorców.
- Proces aplikowania o pomoc w ramach nowego instrumentu
Zasady rozliczenia podatkowego dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie/ decyzję o wsparciu
- Zakres dochodu podlegający zwolnieniu
- Podstawowe kategorie dochodu, które nie mogą korzystać ze zwolnienia
- Zasady alokacji przychodów oraz kosztów do wyniku zwolnionego oraz opodatkowanego
- Najważniejsze interpretacje indywidualne oraz orzeczenia z ostatniego okresu
Część 2/ IP Box, Błażej Czajkowski, starszy menedżer (30 minut)
- IP Box
- Istota instrumentu
- Warunki skorzystania z IP BOX – podstawowe przesłanki:
- Prowadzenie działalności B+R
- Katalog kwalifikowanych IP
- Rodzaje dochodów objętych preferencyjną stawką
- Kalkulacja wskaźnika nexus
- Ryzyka związane z wykorzystaniem IP BOX
Część 3/ Ulga na B+R, Błażej Czajkowski, starszy menedżer w CRIDO (60 minut)
- Ulga B+R – wprowadzenie
- Istota instrumentu
- Podstawa prawna – przegląd najważniejszych ustaw i dokumentów regulujących korzystanie z Ulgi B+R
- Warunki skorzystania z Ulgi B+R – podstawowe przesłanki:
- Prowadzenie działalności B+R:
- definicja prac B+R, ich podział oraz stopnie gotowości technologicznej,
- kryteria definiujące działalność B+R – 5 kluczowych czynników,
- przykłady prac stanowiących prace B+R,
- Poniesienie kosztów kwalifikowanych i ich wyodrębnienie w prowadzonej ewidencji:
- katalog kosztów kwalifikowanych (od wynagrodzeń, przez podwykonawstwo, po odpisy amortyzacyjne),
- zasady ewidencjonowania ponoszonych kosztów
- Prowadzenie działalności B+R:
- Ulga B+R a inne formy wsparcia finansowego:
- Zwolnienia z CIT wydawane przez Specjalne Strefy Ekonomiczne
- Dotacje z funduszy UE
- Czy brak dochodu w spółce eliminuje możliwość skorzystania z Ulgi na B+R?
- Zasada 6 lat wstecz
- Cash back dla młodych przedsiębiorstw
- Zasady rozliczania Ulgi B+R – czyli jak wypełnić CIT-BR
Czekamy na Państwa we wtorek 24 września, o godzinie 10:00, w Parku Life Science przy ul. Bobrzyńskiego 14, w sali Titanic.
Prelegenci:
Piotr Folwarczny, starszy menedżer
Piotr jest doradcą podatkowym, z przeszło 8 letnim doświadczeniem w zakresie doradztwa dla podmiotów prowadzących lub zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych. Jego doświadczenie obejmuje liczne projekty związane z kompleksową obsługą procesu uzyskania zezwolenia strefowego (ponad 100 zezwoleń), a także bieżące doradztwo podatkowe dla przedsiębiorców strefowych (zarówno z perspektywy rozliczeń w podatku dochodowym jak i od strony zagadnień związanych z pomocą publiczną). Piotr ukończył studia prawnicze oraz studia w zakresie finansów i rachunkowości. Uprzednio pracował w Dziale Doradztwa Podatkowego w Deloitte. Piotr jest także współautorem komentarza do ustawy o PDOP wydanego przez Wydawnictwo Beck.
Błażej Czajkowski, starszy menedżer
Błażej jest członkiem zespołu Crido od ponad 10 lat. Zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami związanymi z wykorzystaniem pomocy publicznej przez przedsiębiorstwa. Zarządza procesem przygotowania dokumentacji aplikacyjnej, dba o zgodność projektu z wymaganiami stawianymi przez poszczególne instrumenty wsparcia, a także koordynuje proces podpisywania umów o dofinansowanie projektu. W ramach prac związanych z pozyskaniem dotacji Błażej często doradza w kształtowaniu projektów, w opracowaniu kwestii innowacyjności oraz opłacalności przedsięwzięć, a także w kwestiach związanych z rozliczaniem dotacji.
Błażej zajmuje się także doradztwem w zakresie zarządzania procesami tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach – jest specjalistą I stopnia MA TRIZ. W ostatnich latach aktywnie uczestniczy w procesach wykorzystania Ulgi na działalność badawczo-rozwojową. W ramach tych prac zajmuje się identyfikowaniem obszarów i projektów o charakterze B+R, analizą kosztów związanych z procesami B+R czy też przygotowaniem wewnętrznych procedur dla Klientów.
Błażej jest absolwentem studiów magisterskich i podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie przygotowuje pracę doktorską na Politechnice Warszawskiej w zakresie oceny projektów dofinansowanych z funduszy UE. Odbył też liczne kursy związane z zarządzaniem innowacją, realizacją projektów w formule project finance oraz z partnerstwem publiczno-prywatnym. Błażej jest autorem licznych artykułów prasowych i publikacji naukowych dotyczących procesów ubiegania się o pomoc publiczną.