Giełda wymaga, by mówić prosto o projektach lifescience

1110

Rozwijanie projektów lifescience wymaga dużych nakładów finansowych. Giełda jest świetnym miejscem do pozyskania środków, ale wymaga dużej pracy w zakresie edukacji. Firmy muszą postawić na stałą komunikację z inwestorami i w jasny sposób mówić o specyfice swojego biznesu. 9 edycja konferencji MEDmeetsTECH na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie za nami!

Po raz dziewiąty o biznesie medycznym

7 listopada, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, stała się centrum rozmów o biznesie medycznym za sprawą konferencji MEDmeetsTECH. Dziewiąta odsłona wydarzenia zgromadziła startupowców, lekarzy, naukowców oraz przedstawicieli innowacyjnych firm z tego sektora. Konferencja stanowi interdyscyplinarną platformę do wymiany wiedzy, inspiracji oraz networkingu.

Edukacja inwestorów i ważenie ryzyka

Ważnym elementem spotkania była debata na temat obecności startupów medtech na giełdzie. Paneliści starali się odpowiedzieć na pytanie, czy jest to właściwe miejsce dla firm z tego sektora. Dr Filip Jeleń z Pure Biologics S.A. i Captor Therapeutics Inc. podkreślał, że w życiu spółki przychodzi taki moment, że potrzebne są duże środki i jeśli giełda jest sposobem na ich pozyskanie – należy po nie sięgnąć. O tym, że nie ma jednej uniwersalnej strategii, zwłaszcza dla spółki medtech mówił Piotr Sobiś, Prezes zarządu Infoscan S.A. Każdorazowo należy zważyć ryzyka i korzyści i wybrać najlepszą w danym momencie strategię. Tomasz Bardziłowski, Managing Director w Ipopema Securities przestrzegał także przed ucieczką kosztownych ale obiecujących projektów za granicę.

Perspektywa spółek giełdowych skonfrontowana była z perspektywą publiczną. Dr Radosław Sierpiński z Agencji Badań Medycznych mówił, że zainteresowanie inwestorów nie przekłada się na zainteresowanie rządowe i odwrotnie. Celem powinno być zebrać je w jedną „road” mapę i połączyć te naczynia – mówił. Według Piotra Borowskiego, Członka Zarządu GPW bardzo ważna jest edukacja inwestorów i tłumaczenie trudnego biznesu medycznego na prosty język. Dziś na giełdzie są firmy, które wykonały tą pracę i stanowią siłę pociągową dla kolejnych z nich. Jan Pachocki z DZP podkreślał, że rynek medyczny będzie podlegał coraz większym regulacjom. Spółki muszą być gotowe na te zmiany i muszą o nich informować otoczenie.

Kiosk telemedyczny i inteligentne opaski

W czasie konferencji rozmawiano o rynku urządzeń medycznych. Na scenie zaprezentowały się bardzo ciekawe startupy – m. in. MediBOX ze swoim kioskiem telemedycznym, który można było przetestować w przerwach. Duże zainteresowanie wzbudziły prezentacje startupów, m.in., wielofunkcyjnego urządzenia telemedycznego Higo czy projektu Evispine przez dr n. med. Piotra Szydlika.

Jak podbić rynek niemiecki

Perspektywę wdrażania produktu na rynek u naszych zachodnich sąsiadów pokazywał na swoim przykładzie Rafał Samborski z Cardiomatics. Mówił o różnicach kulturowych, prawnych oraz organizacyjnych. Piotr Lesiak z Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej zarysował specyfikę rynku niemieckiego oraz nisze, w których warto rozwijać produkty.

Jubileuszowa edycja już w maju 2020

Kolejna edycja MEDmeetsTECH planowana jest w maju 2020. Będzie to jubileuszowa, X edycja wydarzenia. Z tej okazji organizatorzy planują specjalne wydarzenie. Więcej o tym, co będzie się działo na kolejnej edycji można się dowiedzieć na stronie www.MEDmeetsTECH.com lub na profilu na LinkedIn oraz Twitterze.

Zajrzyj na BLOG Klastra!

Dołącz do #LSOS19

Poprzedni artykułORGANOME project – the Semi-Artificial Human model, comprehension of man as organism model contains natural and artificial organs working together
Następny artykułJak skutecznie nawiązywać relacje na spotkaniach PARTNERINGOWYCH