Dlaczego startupy nie sprzedają i jak można temu zaradzić

534

Około 75% startupów upada w ciągu pierwszych 5 lat działalności, 20% dodaje niewielki zysk inwestorom. A wśród reszty istnieje niewielka szansa, że ​​powstanie tzw. jednorożec (startup warty ponad 1 miliard dolarów). Głównym winowajcą tego stanu rzeczy jest brak sprzedaży. Bez sprzedaży swojego rozwiązania, żadna firma. Nawet z najbardziej innowacyjnym zastosowaniem nie ma racji bytu na rynku. Dlaczego tak się dzieje, że pomimo budowania wspaniałych ekosystemów, tak wielu przedsięwzięć nie oferuje zastosowania? Zadaliśmy sobie pytanie do Sulma & Sulma i na podstawie współpracy ze startami, inwestorami, MŚP oraz korporacjami przeprowadziliśmy analizy danych z naszych projektów. Porównaliśmy też nasze wyniki z innymi dostępnymi badaniami z branży startupów. Dostrzegliśmy 5 niskich, które hamują sprzedaż wśród startupów.
Są do:
1) Mało klarowne i niewystarczająco silne UVP,
2) Brak kwantyfikacji procesu sprzedaży,
3) Zbyt duża nadzieja w narzędziach sprzedaży,
4) Niewłaściwa ocena oceny zastosowania,
5) Nadmierne skupienie się na produkcie.

W Sulma & Sulma opracowaliśmy proces, który kilkukrotnie skraca czas sprzedaży produktu lub usługi do pierwszych klientów, tworzy skalowalne procesy sprzedaży i dynamizacji wzrostu wolumenów.

ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO PRODUKTÓW

Zajmujemy się wydajnym wprowadzaniem produktów na rynek i dynamicznym generowaniem sprzedaży w trzech kluczowych momentach:

1) Definicja produktu (MVP), gdzie weryfikujemy pomysł i wyznaczamy kierunek rozwoju rozwoju predykcji sprzedaży, co pozwala na wykorzystanie ryzyka odrzucenia pomysłu przez rynek.

2) Wejście na rynek, gdzie przekonujemy pierwszych klientów do rozwiązań, tworzymy budujemy proces sprzedaży, trafiając do klientów kluczowych na rynku. Uczymy i wdrażamy w ten proces obligacji sprzedaży klienta.

3) Rozwój sprzedaży, uwzględnienie celu zwrotu z inwestycji, szybsze zdobycie rynku, transport przewagi konkurencyjnej lub pozyskanie inwestorów. Usprawniamy procesy sprzedaży, odrzucając zbędne elementy oraz wzmacniając i dynamizując te, które mają wpływ na wielkość sprzedaży.

Prowadzimy projekty o różnej skali rozwoju, od startupu, poprzez MŚP na korporacjach kończących. W ponad 21 często popularnych technologicznych branżach np. Life Science, Smart City, Zrównoważona energia.

Cele, którzy klienci osiągali w 6 – 9 miesięcy, moje osiągnięciaamy nawet w 2, powiększając przy tym wolumen sprzedaży i tempo wzrostu.

Nasza metodologia, bazowe na trzech czynnikach, analizie rynku w poszukiwaniu trendów, doświadczeniu z innymi branżami (tzw. Insightów) oraz wiedzy na temat sprzedaży.

Dzięki bogatemu doświadczeniu zdobytemu w różnych branżach, jesteśmy w stanie oferować usługi wsparcia firmom i startupom na wielu płaszczyznach.

Prezenter:
Mateusz Oziębłowski
Sulma & Sulma

Poprzedni artykułNext Generation Hospital – Nowoczesne technologie Comarch w medycynie
Następny artykułWykrywanie i leczenie nowotworów oraz innych chorób będzie szybsze i skuteczniejsze. W Krakowie rusza nowatorskie Centrum Medycyny Obliczeniowej.