Jak sprawić, aby pobyt w szpitalu był lepszym doświadczeniem? – II etap hackathonu #EITHealth I-Days

1967

O szczegółach hackathonu pn. „Spraw, aby pobyt w szpitalu był lepszym doświadczeniem” przeczytasz TUTAJ

CHCESZ JESZCZE DOŁĄCZYĆ? MASZ OSTATNIĄ SZANSĘ! ZAREJESTRUJ SIĘ TERAZ!

Przechodzimy do drugiego etapu hackathonu!

Znamy już wyzwania z jakimi warto się zmierzyć, wiemy więcej na temat metodyki design thinking oraz dzięki warsztatom z pitchingu łatwiej będzie stanąć na scenie i przedstawić wypracowane rozwiązanie.

Spotykamy się na żywo 8 i 9 listopada w klubie Arka i działamy dalej!

Przypominamy, celem rywalizacji jest przedstawienie koncepcji i ew. prototypów rozwiązań technologicznych, technicznych lub organizacyjnych, których zastosowanie pomoże zmniejszyć ilość negatywnych zdarzeń, czy negatywnych sytuacji, występujących na wszystkich etapach leczenia szpitalnego. Rozwiązania te powinny skupiać się na problemach o charakterze organizacyjnym (procesy, logistyka, komunikacja …).

W trakcie hackathonu dostępni będą Eksperci (członkowie Jury), z którymi można będzie w każdym momencie skonsultować swoje działania:

  • Prof. Anna Bugajska – Ignatianum, Etyk
  • Ania Włudarczyk – Szpital Wojskowy, Doktor
  • Dominika Grzywnowicz – Szpital Narutowicza, Pielęgniarka
  • Kazimierz Murzyn – Fundacja Klaster LifeScience Kraków, Strategia i Zarządzanie
  • Renata Fryc – Fundacja Klaster LifeScience Kraków, Marketing i Komunikacja

II część hackhatonu odbędzie się na żywo 8 i 9 listopada 2022, w Klubie Arka, UR, przy ul. 29 listopada 50 w Krakowie.

PRZYPOMINAMY:

Prezentowane rozwiązanie powinno obejmować:

  • Koncepcję, zawierającą minimum:
    • definicję problemu (złe doświadczenia pacjenta), w tym dane obrazujące ten problem oraz opis rodzaju i źródeł informacji,
    • opis rozwiązania zmieniającego doświadczenie pacjenta, w tym zasady i zakres jego działania / zastosowania oraz rodzaj i źródła informacji wykorzystywanych w rozwiązaniu,
    • nowe doświadczenie pacjenta;
    • opis procesu wdrożenia rozwiązania 
  • Prototyp proponowanego rozwiązania (opcjonalnie).

Rozwiązania będą oceniane wg następujących kryteriów:

  1. Potrzeba – ocena potrzeby/problemu i zdolność wytworzenia empatii z osobami, do których rozwiązanie jest adresowane.
  2. Rozwiązanie – jakość i unikalność proponowanego rozwiązania.
  3. Oddziaływanie – zakładany impakt rozwiązania dla zaangażowanych osób i systemu 
  4. Wdrożenie – ocena możliwych barier i problemów na etapie tworzenia i wdrażania rozwiązania.
  5. Prezentacja – zdolność zespołu do zaprezentowania rozwiązania w sposób wzbudzający zainteresowanie jego realizacją i rozszerzający jego kontekst oraz znaczenie.   

Skala ocen: 5: Wyjątkowe 4: Konkurencyjne 3: Dobre 2: Właściwe 1: Słabe 0: Chybione


Prezentacja rozwiązania może być wygłoszona w języku polskim, ale zwycięski zespół musi być gotowy na przygotowanie i wygłoszenie prezentacji w języku angielskim (w trakcie finału I-Days w Wiedniu)

Nagrody

Suma nagród pieniężnych wynosi 20.000 zł. Dodatkowo 3 osoby z najlepszego zespołu wezmą udział w finale EIT Health Innovation Days w Wiedniu (24-25 listopada 2022).

Odliczamy ostatnie godziny…

Do zobaczenia wkrótce!

Wydarzenie odbywa się w ramach programu EIT Health i-Days i jest skoordynowane w przekroju wszystkich Hubów w EU (EIT Health + Innostars). Adresatami działania są studenci różnych kierunków studiów. Informacje o programie dostępne są na stronie www.eithealth.eu/programmes/i-days.

Poprzedni artykułZamień pomysł na biznes – bezpłatny kurs EIT Health Academy
Następny artykułPostępy rozwoju Babu ™️ – innowacje biotechnologiczne!