O szczegółach hackathonu pn. „Spraw, aby pobyt w szpitalu był lepszym doświadczeniem” przeczytasz TUTAJ
CHCESZ JESZCZE DOŁĄCZYĆ? MASZ OSTATNIĄ SZANSĘ! ZAREJESTRUJ SIĘ TERAZ!
Przechodzimy do drugiego etapu hackathonu!
Znamy już wyzwania z jakimi warto się zmierzyć, wiemy więcej na temat metodyki design thinking oraz dzięki warsztatom z pitchingu łatwiej będzie stanąć na scenie i przedstawić wypracowane rozwiązanie.
Spotykamy się na żywo 8 i 9 listopada w klubie Arka i działamy dalej!
Przypominamy, celem rywalizacji jest przedstawienie koncepcji i ew. prototypów rozwiązań technologicznych, technicznych lub organizacyjnych, których zastosowanie pomoże zmniejszyć ilość negatywnych zdarzeń, czy negatywnych sytuacji, występujących na wszystkich etapach leczenia szpitalnego. Rozwiązania te powinny skupiać się na problemach o charakterze organizacyjnym (procesy, logistyka, komunikacja …).
W trakcie hackathonu dostępni będą Eksperci (członkowie Jury), z którymi można będzie w każdym momencie skonsultować swoje działania:
- Prof. Anna Bugajska – Ignatianum, Etyk
- Ania Włudarczyk – Szpital Wojskowy, Doktor
- Dominika Grzywnowicz – Szpital Narutowicza, Pielęgniarka
- Kazimierz Murzyn – Fundacja Klaster LifeScience Kraków, Strategia i Zarządzanie
- Renata Fryc – Fundacja Klaster LifeScience Kraków, Marketing i Komunikacja
II część hackhatonu odbędzie się na żywo 8 i 9 listopada 2022, w Klubie Arka, UR, przy ul. 29 listopada 50 w Krakowie.
PRZYPOMINAMY:
Prezentowane rozwiązanie powinno obejmować:
- Koncepcję, zawierającą minimum:
- definicję problemu (złe doświadczenia pacjenta), w tym dane obrazujące ten problem oraz opis rodzaju i źródeł informacji,
- opis rozwiązania zmieniającego doświadczenie pacjenta, w tym zasady i zakres jego działania / zastosowania oraz rodzaj i źródła informacji wykorzystywanych w rozwiązaniu,
- nowe doświadczenie pacjenta;
- opis procesu wdrożenia rozwiązania
- Prototyp proponowanego rozwiązania (opcjonalnie).
Rozwiązania będą oceniane wg następujących kryteriów:
- Potrzeba – ocena potrzeby/problemu i zdolność wytworzenia empatii z osobami, do których rozwiązanie jest adresowane.
- Rozwiązanie – jakość i unikalność proponowanego rozwiązania.
- Oddziaływanie – zakładany impakt rozwiązania dla zaangażowanych osób i systemu
- Wdrożenie – ocena możliwych barier i problemów na etapie tworzenia i wdrażania rozwiązania.
- Prezentacja – zdolność zespołu do zaprezentowania rozwiązania w sposób wzbudzający zainteresowanie jego realizacją i rozszerzający jego kontekst oraz znaczenie.
Skala ocen: 5: Wyjątkowe 4: Konkurencyjne 3: Dobre 2: Właściwe 1: Słabe 0: Chybione
Prezentacja rozwiązania może być wygłoszona w języku polskim, ale zwycięski zespół musi być gotowy na przygotowanie i wygłoszenie prezentacji w języku angielskim (w trakcie finału I-Days w Wiedniu)
Nagrody
Suma nagród pieniężnych wynosi 20.000 zł. Dodatkowo 3 osoby z najlepszego zespołu wezmą udział w finale EIT Health Innovation Days w Wiedniu (24-25 listopada 2022).
Odliczamy ostatnie godziny… ☺
Do zobaczenia wkrótce!
Wydarzenie odbywa się w ramach programu EIT Health i-Days i jest skoordynowane w przekroju wszystkich Hubów w EU (EIT Health + Innostars). Adresatami działania są studenci różnych kierunków studiów. Informacje o programie dostępne są na stronie www.eithealth.eu/programmes/i-days.